Görgőinket széles körben 40 éve használják különféle szállítószalagokhoz. Főbb tulajdonságait, jellemzőit a felhasználók igényei szerint határozzuk meg és folyamatosan fejlesztjük.Majd minden szállítószalag esetén a heveder a legdrágább és a legsérülékenyebb elem, ezért a legfontosabb, hogy a beépített görgők biztosítsák a heveder maximális élettartamát.Törekvésünk, hogy a görgőink minősége és műszaki paraméterei a folyamatos fejlesztéssel lépést tartsanak a külföldi hasonló profilú gyártók termékeinek mutatóival.Gyártási programunkban az átm. 50-től átm. 245 mm mérettartományon belüli görgők, 300 mm – 2200 mm-es szalagszélességhez, valamint görgőalkatrészek, mint a görgők egymáshoz kapcsolódását biztosító, illetve az elemek vázhoz történő kapcsolódását biztosító elemek szerepelnek. Szalaggörgőket sokféle típusban és kivitelben állítunk elő. Ez a választék azért szükséges, mert az egyes görgőknek különböző követelményeknek kell megfelelniük.Tömítő rendszerekA palást és csapágytípus függvényében kerül meghatározásra. A csapágyazás külső oldalán, de igen gyakran a belsőoldalon is tömítésre van szükség, hogy a csapágyba szennyeződés, vagy víz ne kerülhessen és a csapágyazásból a kenőanyag ne nyomódhasson ki. A tömítés hatásossága döntően befolyásolja a csapágy, illetve a görgő élettartamát.Labirinttömítési rendszerFő- és utótömítést különböztetünk meg. A főtö mítés két műanyag fröccsöntött labirinttárcsa, ezek axiális tömítésű főirányú labirintjáratot képeznek. Ez a járatelrendezés azért előnyös, mert a fellépő centrifugális erő, illetve a kialakuló áramlási viszonyok a bekerült szennyeződés előrehaladását hátráltatják. Az utótömítés megakadályozza a csapágyzsír elfolyását.Előkamrás tömítési rendszerA labirinttömítési rendszer azzal bővül, hogy a főtömítés elé egy ajakgyűrűből és acélszalagból húzott előkamra együttes rendszerét építjük be. Az ajakgyűrű és az előkamra egyszeres axiális réstömítést képez, amely a durvaszemcsés szennyeződések görgőbe jutását akadályozza meg.
![](http://metalcarbon.hu/wp-content/uploads/2022/06/mc_banya_1_1.jpg)
![](http://metalcarbon.hu/wp-content/uploads/2022/06/mc_banya_1_2.jpg)
![](http://metalcarbon.hu/wp-content/uploads/2022/06/mc_banya_1_3.jpg)
Ennek továbbfejlesztett változata, ahol porkamra és hátsó egybevezető is beépítésre kerül. Beépítési lehetőségekGörgőink két alapvető beépítési módot biztosítanak, úgy mint merev görgőstámba építhetőséget és füzércsoportban való alkalmazhatóságot.
SZÁLLÍTÓSZALAG DOBOK
Hajtó-, feszítő-, terelődobok, hideg- és melegvulkanizált gumiborítással is
ELEVÁTOR DOBOK
Hajtó-, feszítődobok, sima felületű és pálcás dobok, esetenként hidegvulkanizált gumiborítással is